Dzikir Wanita Pagi Dan SOre

Bismillaahirrahmaanirrahiim...

Ya Hayyu , Ya Qayyuum , Birahmatika Astaghiitsu wa laa Takilnii ila Nafsii Thorfata 'Aini Wa Ashlih lii Sya''nii kullahu...

Jika Aku Jatuh Hati,,,,(Pinta Dalam Doa)

Ya Allah Ya Rabb ,,,
Sesungguhnya ENGKAU tahu akan hatiku,,
Aq manusia yang tak luput dari rayuan nurani,,,
Manusia yg tak lepas dari alpha dan dosa..
Maka aq meminta kepada_MU Rabb...
Seandainya KAU izinkan ,
Jangan biarkan aku jatuh cinta selain kepada cinta yg telah halal untukku...
Jangan biarkan aku rindu selain kepada rindu yg telah halal untukku..

Ya Allah Ya Rabbi ,,,
Sesungguhnya aku lemah dalam mencintai_MU ,,,
Maka bila aku mencinta ,,,
Cintakanlah aku kepada orang2 yg mencintai_MU ,,
Agar bertambah kekuatanku dalam mencintai_MU,,,
Jadikanlah cintaku padanya sebagai tangga menapaki cintaMU,,

Ya Robbul'Izzati ,,,
Sesungguhnya aku mesih sering tersalah mengartikan cinta,,,
Aq masih sering tersalah memilih cinta,,
Maka bila aku jatuh cinta ,,
Jangan pernah pergi palingkan cinta_MU dariku ,,
Agar ketika aku alpha ,,Lalu menyesal,,
Aku masih memiliki cinta_MU sebagai tempat kepulanganku,,
Dan aku dapat kembali mengecapi keagungan cintakasih_MU ,,

Ya Alloh Ya Rabby..
Seandainya aku jatuh hati,,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yg hatinya tertaut padaMu,,,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta penuh nafsu…
Tak terjerumus dalam jurang cinta penuh nista,,,

Ya Rabbana ,,
Jika aku jatuh hati,,,
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripadaMu..
Agar gelora cinta yang kumiliki menjadi syurga dari__MU,,,

Ya Rabbul Izzati,,
Jika aku rindu,,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…
Seseorang yg membawaku tuk semakin merindu_MU dan kekasih_MU,,,

Ya Allah,,,
Jika nanti aku menikmati cinta hamba_Mu,,,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat denganMu..

Ya Allah,,
Jika nanti aku jatuh hati pada hamba_Mu,,
Jangan biarkan aku tertatih lalu terjatuh daripada seruanMU…

Ya Allah,,
Jika nanti tlah KAU halalkan cintaku pd hamba_MU,,
Maka jadikanlah ia jalan syurga bagiku,,
Jadikanlah mencintainya sebagai benang2 pahala untuk menyulam selendang syurga dari_MU,,
Jadikanlah baktiku padanya sebagai jalan baktiku padaMU,,,

Ya Muqollibal Qulub,,
Genggamlah hatiku ,,,
Jangan biarkan aku melampaui batas dlm mencintai dan merindui hamba_MU,,,
Sehingga tak melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada_Mu,,

Duhai pemilik dari segala cinta,,,


Amin Ya Rabbal'alamiin,,,

1 komentar: